De Bedrijfsnavigator Scan
In de afgelopen jaren hebben wij veel te maken gehad met het uitstippelen van een strategie en hoe deze op de juiste wijze geïmplementeerd zou kunnen worden. Strategie blijkt best een lastig thema te zijn. Wat is nu een goede strategie en hoe krijg je deze ‘levend’?
De Bedrijfsnavigator Scan
Uit ervaring blijkt dat organisaties vaak geen duidelijke structuur hebben om hun strategie te kunnen implementeren en dat daarmee de medewerkers nooit helemaal precies weten wat er van hen verwacht wordt. Daarmee komt een strategie vaak nooit echt tot leven en blijft strategie een document van de directie. En als je niet oppast belandt het zelfs in de kast.
Om te bepalen in hoeverre een organisatie in staat is om te kunnen bedrijfsnavigeren is deze scan ontwikkelt. Aan de hand van deze Bedrijfsnavigator-scan wordt aangegeven aan welke punten de organisatie zou kunnen werken om beter en succesvoller te kunnen gaan bedrijfsnavigeren. De scan is verdeeld in drie niveaus, namelijk op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
De Methode van de Bedrijfsnavigator scan
01.
Strategisch
Is er een duidelijk doel wat de organisatie wil bereiken? Oftewel, is er een duidelijke ambitie met visie, missie en strategie? En wordt deze ambitie ook gezamenlijk gedragen door de organisatie?
02.
Tactisch
Worden alle medewerkers in de gelegenheid gesteld en ondersteund om de gedragen ambitie te kunnen gaan realiseren?
03.
Operationeel
Hebben de medewerkers de juiste capaciteit en competenties om de gedragen ambitie te kunnen gaan realiseren?
De Bedrijfsnavigator Scan: hoe het werkt
De scan is bedoelt als een 0-meting voor uw bedrijf. Na de uitkomst van de scan zal precies duidelijk worden waar nog aan gewerkt moet worden en wat al goed gaat om succesvol te kunnen navigeren.
De scan is opgebouwd uit 60 vragen, 30 formeel, en 30 informeel, waarvan er 20 gerelateerd zijn aan strategisch niveau, 20 aan tactisch niveau en 20 aan operationeel niveau.
Na aanvraag van de Scan
- Zullen wij de juiste enquête uitsturen naar uw medewerkers, managementteam en directie.
- Analyseren wij de antwoorden en benchmarken we deze tegen bestaande data van andere bedrijven uit onze database.
- Visualiseren wij de aandachtspunten in een compact report.